zaterdag 11 februari 2017

Alles over Welmoed Sijtsma, NOS Jeugdjournaal presentatrice


Alles over Welmoed Sijtsma, NOS Jeugdjournaal presentatrice

Welmoed Sijtsma op 10 februari 2017 NOS Jeugdjournaal presentatrice met avond nieuws op Zapp NPO3.

 Naam: Welmoed Sijtsma
Verjaardag: 11 september 1991

Waar ben je geboren?
Welmoed Sijtsma: Ik ben geboren in Hardegarijp, een klein dorpje in Friesland. Toen ik 1 was verhuisde ik naar Leeuwarden. Daar ben ik dus opgegroeid. Heb je broers/zussen? Twee jongere zusjes; Berber van 21 en Jildou van 18.

Wat zijn je hobby's?
Welmoed Sijtsma: Ik hou van reizen, lezen, woonmagazines doorbladeren, films kijken, uiteten gaan, hoelahoepen, theeleuten met vriendinnen en knuffelen met mijn kat Jip.

Wat wilde je worden toen je 12 jaar was?
Welmoed Sijtsma: Eigenlijk wilde ik iedere keer weer wat anders worden. Volgens mij zat ik toen ik 12 was in mijn kraamverzorgstersfase.

Het Jeugdjournaal

Hoe ben je bij het Jeugdjournaal gekomen?
Welmoed Sijtsma: Voor mijn studie ging ik drie maanden stage lopen bij het Jeugdjournaal. Daarna mocht ik als redacteur komen werken. Super blij was ik toen natuurlijk!

Hoe volg jij zelf het nieuws?
Welmoed Sijtsma: In mijn telefoon twee mappen vol met nieuwsapps. Die van de NOS, maar ook van kranten, websites en buitenlandse nieuwsorganisaties. Die check ik een paar keer per dag. Verder kijk ik van alles terug via internet en uitzending gemist en luister ik naar de radio. In het weekend lees ik de krant.

Wat is het mooiste verhaal om te maken?
Welmoed Sijtsma: De allerleukste verhalen vind ik de verhalen waarin jullie een inkijkje in je leven geven. Dat ik even mee mag gluren en jullie vertellen wat jullie vinden of hebben meegemaakt. Bijvoorbeeld die keer dat Nikky en Wesley vertelden over de ziekte van Lyme, die ze allebei hebben. Of toen Rawaan en Danea me lieten zien hoe het is om in een asielzoekerscentrum te wonen.

Wat is je grootste blunder?
Welmoed Sijtsma: Bij de regionale omroep moest ik de reportages soms ook zelf filmen. Ik heb een keer een directeur van een groot bedrijf geïnterviewd en toen kwam ik er na het interview achter dat ik de camera was vergeten aan te zetten. Het hele interview was dus voor niks geweest want de camera had niks opgenomen. Oepsie. Gelukkig kon hij er wel om lachen en mocht het opnieuw.

Heb je een tip voor kinderen die ook presentator willen worden?
Welmoed Sijtsma: Ga vooral iets doen wat je heel erg leuk vindt. Als je enthousiast bent, komt dat vaak ook over op beeld en is het voor mensen fijn om naar te kijken. Verder moet je als nieuwspresentator natuurlijk veel van het nieuws weten. Daarvoor kun je naar het journaal kijken, de krant lezen of nieuwssites volgen.

Favorieten

Wat is je favoriete site?
Welmoed Sijtsma: Youtube. Bijvoorbeeld voor grappige kattenfilmpjes.

Wat is je favoriete tv-programma?
Welmoed Sijtsma: Ik kijk het liefst naar spannende series.

Wat is je lievelingseten?
Welmoed Sijtsma: Stamppot. In alle soorten en maten. Stamppot spruitjes, stamppot zuurkool, stamppot andijvie. Lekker met een worstje en spekjes; jammie!

Wat is je lievelingskleur?
Welmoed Sijtsma: Rood.

Wat is je lievelingsdier?
Welmoed Sijtsma: Katten en pinguïns. Katten omdat ze zo lekker zacht en knuffelig zijn en pinguïns omdat ze zo grappig waggelen.

Wat is je favoriete muziek?
Welmoed Sijtsma: Ik hou van allemaal verschillende soorten muziek. Van bands zoals Jungle by Night en van die mooie, kleine liedjes van singer-songwriters. Maar ook de hits in het foute uur blèr ik keihard mee.

Waar moet je om lachen?
Welmoed Sijtsma: Om vanalles. En het liefst heel hard en vaak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten